torsdag 5 februari 2015

Är det möjligtvis våren som är på väg?

Jag tror faktiskt det.

Att känna mig som en mullvad som kommer upp ur sitt mörka hål
och där ögonen reagerar på ljuset genom att svämmas över med tårvätska.
Då vet jag att våren är på väg.

Lika så som att avnjuta en kaffe sittandes på trappen utanför ytterdörren
med näsan i solen, så himla härligt det är.
Helt vindstilla och en solstrålar som värmer.
Då vet jag att våren är på väg.

Och när gammelkatten springer ut, frivilligt, för att sätta sig och tvätta pälsen i solen  och när jag även hittar små röda rabarberknoppar i trädgårdslandet.
Då vet jag att våren är på väg.

Rekord i komplimanger har det också varit idag.
Sånt är inte något som tillhör vardagen i mitt liv.
Jag är ju en ganska vanlig, enkel och okomplicerad tjej.
Inget märkvärdigt med mig liksom. 

Men när tre för mig okända personer av manligt kön, oberoende av varandra delar ut komplimanger till mig under samma dag då blir jag övertygad om att våren verkligen är på väg. 

Fullmåne i natt, det betyder lite sömn för mig..vilket jag visserligen är van vid den senaste veckan, men strunt samma.
Jag mår bra och våren är på väg.
Kanske borde jag hitta på något kul i helgen?! Vill du hänga på?

Life is good!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar