söndag 11 september 2011

nine eleven 10 år sedan

Jag minns exakt vad jag gjorde och befann mig denna dag. Nyheterna på (som alltid), min dåvarande sambo sov (som alltid, eller ja..nästan) och jag stod i vardagsrummet och höll på att fixa lite. Och så ser jag den bildfrekvens som kablats ut åtskilliga gånger. Ett stort svart moln runt ett torn och så strax efter ett plan till rakt in i det andra tornet. Mamma ringer från sitt jobb och undrar om jag hört på radion (ingen tv på jobbet) vad som hänt.. Så var det hos mig. Hur minns du det?

Jag vill att Du tar en titt på denna vinkling av attentatet.. fakta som ej kommit ut i media..
Tyvärr så tror jag med största säkerhet att det var tyrannen George W Bush som låg bakom detta, och allt på grund av makt och pengar. Fruktansvärt att så många oskyldiga fick sätta livet till för att en man ville ha en anledning att börja kriga om oljan. Varför tog det fyra dagar innan denne president ens uttalade sig tror Du?
Och det fjärde planet, som påstods hade riktning mot pentagon fortfarande gick i inrikestrafik efter kraschen.

Var det verkligen så som de vill få oss att tro?

Mmmm.. jag är ledsen, men jag köper inte det så som media vill. Kolla dessa klipp.

Detta är del ett, sen får Du de andra klippen som förslag på Youtube

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar