söndag 11 december 2011

Köpa gran idag?

Hmm.. julgran eller ingen julgran?? Julgran! Måste bara gjuta fast den och rigga den med kedjor i taket, för med dessa två huliganer går inget säkert :) Haha...
Minns hur mysigt det var förra året jag åkte ut till ett ställe där man fick välja ut och såga ner sin egen gran..Och efteråt grillade man korv över öppen eld. Massor med snö där jag pulsade runt, föräldrar som drog sina ungar i pulkor mellan granarna, och så tystnaden.. Där snackar vi julstämning! Och det kan jag varmt rekommendera!

Nu tänker du säkert, varför hugga sin egen gran och inte köpa i stan.. Jo, för att jag tvunget skall ha en ädelgran, typ blå eller silver, och de finns knappt att få tag på men jag blev tipsad om detta ställe och där fanns.

Bilderna nedan är från den 19 december 2010..liite skillnad på vinterväder då och nu..

Låååånga skogsvägar... Förövrigt första gången mannen fått skotta i skogen :)

Ganska mysigt ändå, vindstilla och snö

Tur att jag har GPS i mobilen så jag hittade ut igen..

Fjolårets fångst i granväg.. Spännande att se vad jag lyckas fånga i år

2 kommentarer:

  1. Minns när vi hade en liten, vit, ullig kattunge vid namn Ester. Hon placerade sig som stjärna i toppen av granen redan den 23 december och sedan var den granens saga all... Ester fanns med oss ytterligare 16 år.

    SvaraRadera
  2. Katter är underbara. :) Tänkte ett tag på att döpa Svinto till Usama då han är född den 11/9..men jag ändrade mig snabbt då jag såg i bilder hur han sätter sig i ett litet propellerplan, drar ner skinnmössan över huvudet, gasar och flyger raaaaakt in i granen

    SvaraRadera