onsdag 20 januari 2016

En ganska vanlig Onsdag i januari.

Vilken dag. Många intryck och positiva överraskningar. Semla, kaffe och så bitande kallt.

Jag gav mig tidigt ut på en rask promenad i den bitande kylan och på typ snorhal packad snö för att avin jag fick igår om ett paket lockade så mycket. Så jag liksom förenade nytta med nöje..
Men döm om min förvåning.. det blev ett antiklimax när jag öppnade försändelsen och upptäckte att det var trasigt.. Kaputt. Fan.
Nu håller jag tummarna att jag får nytt paket skickat till mig fortare än kvickt. För när jag nu vet vad det är så blir jag ännu mer jäktad över leveransen. Återkommer om detta längre fram, när skeppet är i hamn alltså..

Fylld av energi så for jag fram här hemma som en Ajax-vind.. Vad jag fick gjort mycket som jag liksom bara skjutit framför mig så himla länge.. Men nu ät frysen avfrostad och utrensad på gammal mat (som typ torrfrusit) Kylen är också tillfixad och utrensad. Alla tråkiga dammsamlande skrymslen och vrår har jag skrubbat rent. Duschen är avkalkad och insidan på fönstren är avtorkade.

En himla massa, men jag får liksom passa på.

Hade sedan ett riktigt bra möte med en mycket klok kvinna. Vad jag förstår saker mer och mer nu.
Vilket känns riktigt bra och spännande. Och jag ser verkligen fram emot den närmsta tiden.
Givetvis var det ett och annat som inte var så kul att höra.. jag hoppas verkligen att den personen reder ut det..trots allt.. Jag finns här, det är bara att höra av dig.

Ja, om någon undrar så är fasanerna ännu fler nu.. 11 st (!) Plötsligt två tuppar.
Känns kul att tupparna också tassar hit. Mycket fågelmatning blir det..

Avslutar med ett tänkvärt citat som plötsligt blivit en favorit.
Peace Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar