onsdag 20 juli 2011

Djurvännen blev militant djurhatare!

Nog för att jag har stått ut länge, flera veckor faktiskt, och nog för att jag är en mycket stor djurvän..ja och så nog för att jag vet att jag bor på landet.. nästan mitt på en åker så brast det idag!!
Mitt kök har blivit en allmän samlingsplats för denna sektliknande ansamling av FLUGOR!!
*bssszzz..bzzzzssss..............bssss.........bssszzz......sssss.....bssssss..*
Så låter det här hemma.
De verkar tro att datorskärmen är en bajamaja, att golvet är allmän parningsplats, att mina fötter är till för att kittlas..att mina öron är till för att surras i och att min mat är till för dem alla samtidigt som de idkar fotbad.
Men där har de fel, fel, feeeel!!
Åkte iväg och köpte sånna där klistersnurror i min förhoppning om att de skulle minska i antal.. Två har jag hängt upp här i köket, på olika platser varav en endaste liten fluga har fastnat. Troligtvis fel på sin navigeringsutrustning. De övriga 7653 st sitter nu totalförlamade på golvet, jag kan ju verkligen hoppas att de genomför kollektivt självmord ikväll. Hade varit en fröjd!
Två katter har jag här som bekant..bryr de sig om dessa odjur? Precis, NEJ inte ett skit. De ligger helt utslagna på golvet i denna flugflock och vilar.. Hmm..troligtvis dags att skura golvet imorgon i detta rum.
En bra sak är att de inte hittat upp på övervåningen ännu, så jag kan sova lugnt och skönt!
Apropå att sova..dags att gå och bädda rent i sängen nu.. skall bli så skönt att krypa ner i nya rena lakan och vädrat täcke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar