måndag 8 augusti 2011

skaperi skraperi knuus, här sitter vi och skrapar på ditt huuus..

Undrar hur man säger det på polska..?
För det är det språket som de talar, männen som skrapar på husväggen..ja eller snart har de nog skrapat sig rakt igenom väggen också, så jag kommer inte bli förvånad om det dyker in en skalle här och frågar efter wóda..eller kanske ett plåster, det kan ju vara ganska smärtsamt med spinkar och träflis menar jag..
Tror de önskar att Hallands Bär hade längre säsong..nu har de stackarna hållt på i ett par timmar i åska och skyfall, katterna är livrädda och jag har huvudvärk.

Tänkte i mitt stilla sinne att nu när klockan är tolv kanske de skall iväg och käka lunch så jag får lite lugn och ro, kan gå ut samt katterna lika så.
Tror Frasse slagit knut på slangen då han ligger och trycker i "stallklädersgarderoben", tungan halvt ute och dimmig blick. Yeah right att han hade försvarat mig om det skulle komma någon som gav sig på mig..känns ju sådär tryggt...min "killer cat"..inte!

Hur som helst, jag frågade lite försiktigt om de inte skulle iväg och äta lunch? Svaret jag fick var väl egenltligen lite "goddag yxskaft".. "Nooo, just coffee..lite" och så visade ett mått med fingrarna..
Alltså, mannen trodde att jag tänkte bjuda på lunch..oh lord! Men jag tog på mig teaterfejjan och svarade käckt, "ahh ok.. I'll fix that..milk and sugar?" och gick in och satte på kannan med starkt kaffe..
Serverade sedan det med ganska äckliga kakor faktiskt. (fast med tanke på den mycket ogoda kaka jag blev bjuden på av Izabelas mamma våren -96 så är dessa utsökta..) Och de verkade nöjda och stängde min ytterdörr..
Stängde ytterdörren..???!! Hallåååå jag dööööör här inne!! Jag måste få in syre.. de har liksom även puttat igen de fönster jag hade öppet för detta sabla skrap, skrap, skrap..
Well well..får hoppas de jobbar på utav helvete nu när jag serverade en energibomb; apstarkt kaffe och sockerchock..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar