måndag 8 augusti 2011

snooze har fått börja jobba, och jag med

Märkligt det där med morgontrötthet då det blir dags för rutiner..jag brukar ju (som ni vet) väckas av Frasse men inte ens han var på hugget idag..Ja, hela ledigheten så har jag varit uppe vid halv sju, men idag var det segt! Tur att det finns en snoozefunktion på telefonen, och att jag kom ihåg att ställa klockan innan jag somnade, för säkerhets skull liksom..
Snooze-funktionen lades in i väckarklockorna redan på -50 talet. Rapporter visade dock att tio minuter var för långt, eftersom det tillåter människor att falla tillbaka i en "djup" sömn, och därför beslutades det om nio minuters snooze, i tron om att folk skulle vakna lättare och gladare efter en kortare tupplur. Därför är dagens snooze fortfarande på 9 minuter..
Det gör absolut inget att det är kolsvart på himlen även om solen försöker bryta igenom samt att det blåser rejält. Mindre panik över att allt går tillbaka till det vanliga...
Fast jag vill absolut inte gnälla över mitt jobb, tvärt om! Har nog aldrig trivts så bra någonsin i ett företag, ja inte ens när jag hade eget..haha..fast vem tusan orkar med mig som chef  i längden liksom?? Inte ens jag själv, och det är väl ett ganska uttömmande svar?
Spännande att se vad detta arbetsåret kommer föra med sig, för som det är nu så är jag nästan åksjuk av alla förändringar. Nu måste jag uppdatera mig under dagen för tro det eller ej, jag har varit rysligt konsekvent och har inte ens bläddrat bland mina papper eller öppnat tjänstemailen på över tre veckor.
Trodde faktiskt aldrig att jag skulle klara av det, men vill man så kan man!


Dagen kommer ägnas åt 356822 samtal. Okej, jag överdriver väl lite smått..men jag har en hel plastmapp med kunder som skall kontaktas idag. Förhoppningen är att jag lyckas boka upp besök för denna veckan, jag menar hade jag velat jobba med telefonen som verktyg så hade jag sökt innetjänst, men nu är jag fältare vilket betyder att jag skall vara ute hos kunder. Önskar bara att jag hade lite mer motivation. Och var en vassare säljare!!
Men det blir till att återgå till självstudier på kvällarna med olika försäljningsbloggar och youtube-klipp. Funderar på att läsa marknadsföring på distans också. Men jag får se..

Kanske lite väl högt mål..Sveriges bästa säljare..men man skall ha mål och delmål!
Nu skall jag tömma kaffemuggen och ta mig bort en snabbis till stallet för att hjälpa till att lasta ur sto och föl som varit hos hästgynekologen, ja eftersom min hyresvärdinna är mycket gravid, skall "kläcka" den 22 i denna månad, så då fattar ni nog själv att hon är lite begränsad som människa vad det gäller snabb och smidighet..ja, och hon har två stycken där inne..

Undrar om "målarna" dyker upp under dagen förresten??

Herre jävlar vad det åskar nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar