söndag 7 augusti 2011

avslutar ledigheten med choklad och rödvin

En mycket bra kombo! Min nya chokladfavorit kommer från Icas eget sortiment, det som kallas Ica Selection. Fantastiska produkter i den linjen..ja,de jag har provat iaf. Hur som helst, favoriten heter "Petit Four - Chokladmaräng" små munsbitar som smälter i munnen, ja man behöver inte ens tugga -toppen! Alldeles perfekta till att avsluta en måltid, lagom stora, lagom söta ja ett bra val i kakhyllan helt enkelt! Prova vet ja.
Stoppa ner en sån här liten förpackning i kundkorgen nästa gång du är på Ica!
Vinet då, vad är det för rött guld som rinner ner i strupen? Haha..underbart..söndagskväll, jobb i morgon och jag skäms inte över att jag dricker vin just nu. Är väl lite väl osvensk i det, men vill man verkligen vara helsvensk i sitt betéende? Jag menar shit så trist att vara en "svensson"!
(detta är inte riktat mot någon av de jag känner som har detta efternamn utan endast ett uttryck)
Då skall vi se, min nya favvo på vinfronten är ett italienskt rött vin (gaahhh, vilken skräll ;) ) som heter Pasqua Sanzeno. Verkligen värt att köpa hem!
Ett mjukt och bärigt rött vin från Venetien.
Bärig smak med inslag av svarta vinbär, körsbär och lakrits.
Helt i min smak!
Dagen har i övrigt varit en behaglig sådan. Skönt! Dock har målarna lyst med sin frånvaro, endast sju stegar utanför huset så jag förmodar att de kommer vara och skramla här utanför innan tuppen är vaken...
Gjorde en (favorit?) repris idag då jag vart så satans stel i kroppen sedan gårdagens motionering.. shit vad jag lagt av mig snabbt. Men nu är jag igång :) 
Red dock inte hästarna idag, risken finns att jag ej kunnat gå alls imorgon om jag ökat på belastning på vaderna.
Känner faktiskt av den gamla skadan i vänster vad och börjar känna en liiiiiten stumhet i höger så jag tar det lite piano och håller mig till att promenera. Men det blev ett par timmar i stallet nu ikväll ändå.
Så underbart ställe jag hamnat på, och det viktigaste av allt hästarna stortrivs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar