söndag 7 augusti 2011

hallåååå..annasss

Haha..skrattar fortfarande när jag tänker på den lille filuren L i sina stora gummistövlar (ja, jag har också det..) sin regnjacka i full färd med att hjälpa mig med stallsysslorna. Han är snart två år alltså inte så värst mycket till hjälp, mest får han mig på gott humör. Och skulle han "råka" vara i vägen så är han väldigt lättstyrd. "åhhh..har du sett den stora båten i Maestros vattentunna?" Den lille filuren knallar på, bredbent och med bröstet först (hmm..undrar om han tagit efter sin höggravida mor vad det gäller den stilen) fram till vattentunnan och utbrister "OOJ" och ordet "fisssk". När han ligger med näsan i baljan drar jag igen boxdörren och stallet är "all cleared" och sto med förvirrade föl kan förflyttas.
Vet inte om jag skall bli rädd, för det är inte så bra om det nu verkligen bor fiskar i tunnan och framför allt inte om det kör runt stora båtar där också...

Kanske en sån här som bor i tunnan?
Idag var det "hjälpa-till-med-att-köra-stora-skottkärradagen" jag gick som barn brukar göra, närmst kärran och han höll i handtagen. Förvisso så var det jag som styrde och höll i, men han var så nöjd och glad att han kunde köra in detta stora spektakel (måste vara så i hans ögon) i en av boxarna.
Jag börjar mocka såklart, och han är med och på något sätt ramlar han omkull, vet ej hur för han försvann bara ur mitt synfält men jag hör hur han smågrymtar lite där nere i skiten. Eftersom han inte gråter eller på annat sätt blir högljud så fortsätter jag med mitt. Plötsligt kommer en liten arm upp när han nu satt sig på knä och ett ynkligt "*stånk*..haaallååååå...*stånk* annnnnaasssss" hörs från den lille filuren. Väl uppe på fötterna igen knallar han in bland mina saker och pekar på den blå hinken med äpplen. Givetvis fick han ta ett, jag vet ju själv hur viktigt det är med att fylla depåerna efter fysiska påfrestningar :)
ungefär en sån här kärra är det som jag menar..ganska mycket förstor för en tvååring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar