lördag 6 augusti 2011

Skorna rastade

Så snörade jag på de nya löparskorna och tog ut dem på en mjukstart; rask promenad på ca 7km.
Fantastiskt skönt, fattar inte varför det skall vara så satans svårt att få det till en vana igen?
Bra musik i öronen, nya miljöer och ett mantra "in med magen..1, 2, 3, 4......10 slappna av..1, 2, 3, 4....10 in med magen" gör det liksom så mycket enklare! Och att solen sken gjorde det ju inte sämre.
Tog en mellanlandning på Solarieholmarna innan jag vände och gick hemåt igen.
Har nog hittat potentiell kantarellmark, skall dammsuga den platsen lite närmre en annan dag. Jippi!!


Väl hemma satte jag mig i solen med en "jordgubb-blåbär-hallon-björnbär-gojibär-tranbär-havtorn-banan-apelsin-vaniljhavremjölksmoothie" och en bra bok. Livet har sina ljusa stunder.

Red båda hästarna idag också. Gu' vad jag älskar dem två! Fantastiska varelser mina stora grabbar.

Och nu i efterhand inser jag att jag kommer ha grym träningsvärk imorgon..så typiskt mig..allt eller inget liksom. Fast å andra sidan har jag noll dåligt samvete över att jag kollar en av de bästa filmerna ever, "Black Hawk Down" och dricker vin, ett förjävla gott ett, käkar gourmet chips och choklad.

Enkel matematik..ät det du vill rör dig därefter..eller som jag rör på dököttet och fira på kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar