söndag 24 april 2011

påskdagen

Då sitter jag här i min ensamhet igen på plats vid skrivbordet på kontoret. Mina "trädgårdsslavar" har lämnat mig och styrt kosan mot storstaden..men så tacksamt det har varit att de har varit här, som de har hjälpt mig med min trädgård. Nu måste jag verkligen se till att vattna VARJE dag i trädgårdsland, rabatter och där jag satt tomater. Jag måste även se till att luka bort allt skit som finns bland singlet på gårdsplanen tills de är tillbaka igen. :)

Vi var inom Blomsterlandet idag och köpte lavendel, backsippa, murgröna, jord och 12 plantor jordgubbar, vita smultron och smoltron (jordgubbe/smultronblandning) Såå spännande att se om det blir några bär till sommaren. En sak är säker, köper vi gård kommer jag gräva upp dessa plantor igen :))

Mamma och Peter lämnade mig vid halv fem och då åkte jag till stallet för att ta in mina grabbar och för att kolla över Bullens sår. Såret ja, så märkligt. När jag kom till stallet i morse för att släppa ut såg jag att Bullen tagit sönder sin pyjamas..en reva liksom.. men jag tänkte bara att det fixar jag en dag sen, kan lösa det för hand. När jag släppt ut alla andra gick jag till mina grabbar för att fylla upp nytt vatten och ge dem hö. Då märker jag att Bullen har en lååååång skåra på höger bog..ett öppet sår precis där täcket varit trasigt. Undrar fortfarande vad som hänt då det inte finns något vasst i hans box.
Hur som haver så tvättade jag rent det ute i hagen (vilket var lättare sagt än gjort då de båda trodde att jag ville leka tagen..haha..men efter en kvart så hade jag tvättat och smort på sårsalva. Men nu ikväll då jag var där för att ta in dem så var såret svullet och lite vattnigt så jag fick tvätta av det ordentligt med tvål och vatten, decinficera det samt så sprayade jag på ettt plåster och hoppas att det är bättre imorgon.

Kvällen avslutade jag med ett glas rött, lite chips, choklad, bra musik samt korsord..såå skönt!
Verkar nog som att jag är aspackad då jag kommenterade inlägg på Facebook med min iPhone..stavade sådär rätt..HAHHA
Men jag är INTE packad!

Just nu ligger en katt däckad på rygg under vardagsrumsbordet, den andre på en stor golvkudde och jag sitter och väntar och längtar efter min H och min S!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar