fredag 2 september 2011

En dag på kontoret

Äntligen fredag!! Och detta har nog varit en av de läääääängsta veckorna på ja.. säkert fyra veckor :) Men så roligt det är att vara inne på kontoret bland alla likasinnade dårar, lika roligt som det är  att packa ihop sina saker och lämna skeppet :) Jag skall nog skratta mig lycklig över att få representera ett sånt härligt, fartfyllt och hungrigt företag som jag, och många med mig, gör. Få förunnat!
Idag var nog en av de fredagar då jag verkligen fick mer gjort än bara det viktigaste.
Rutin och fokus tror jag det kallas.

(undras om det är en motorbana i närheten..låter som gigantiska myggor som jagar varann utanför fönstret, så jag hoppas att motorbana är korrekt svar)

Ooouups.. tappade visst fokus där en smula..

Nåväl.. vad har jag med mig från dagen i Kravallås? Jo, ett par riktiga klassiker..nästan i klass med det kryptiska brevet jag var påväg att skicka till en kund härom dagen.
Om det inte varit en man som fäller kommentaren så skulle det lätt vara en bild tagen på vårt kontor.
"Du är längre när du sitter ner"Kommentar tillägnad mig då jag säger att det inte är någon skillnad om jag sitter eller står, lika lång.

[vi taaaarh deeeeeh pooo Tiiiivoliiih]Spontana Ulrika till vår VD (med rötterna i Danmark) om att berätta om hennes tid i Danmark (tror förvisso inte att Kim fattade alls vad hon menade)

Åhhh..hennes liiiiv!! Och varför har jag inte fått vara meeeeeed???Kajsas kommentar över Ulrikas galna anekdoter.

"Du har skrivandets gåva"Min chefs kommentar efter att ha läst mitt förra inlägg..hoppas inte hon syftade på "nej, jag kör inte lastbil"

Och så ett bra tips från en nyss hemkommen spanienresenär;
GLÖM FÖR FAN INTE ATT PACKA NER BÅDE KRYCKOR OCH RULLSTOL!!
Har man med sig sånna attribut så får man gå före i kön samt sitta stort och bra i planet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar