lördag 7 april 2012

Timotej

Dagen (till ära?) skall det hämtas ett lass med hö..finfint timotejhö till bla min tunna kuse.. Stackarn vad han gått ner sig..Men aptiten verkar ha kommit tillbaka och det som kommer ut verkar ha lite mer konsistens än bara en "pffsfsssspppppp"-blaffa.
Åhh vad jag önskar att jag kunde trolla med knäna!! Det känns jättejobbigt att se denna fina häst i detta skick, och jag tror jag vet vad som utlöste det.. JAG!
Tyckte han tappat lite muskler över rygg och rumpa för ett par fyra veckor sedan.. köpte ett proteinrikt foder, riktigt krut och fodrade upp honom med..men det har istället satt hela systemet ur balans och idag är vi där vi är.. sabla skit!! Och så nu blir det en prövning för mig också..att använda mig av "baby steps" alltså att ta det lugnt, skynda långsamt..små steg, små steg..
Jag tänker INTE ge upp och inte du heller Kanel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar